Dorobek naukowy po obronie rozprawy doktorskiej:
2024 rok:
- Czerski W.M.: Rola mediów w przeciwdziałaniu przestępczości komputerowej wśród osób (nie)kompetentnych cyfrowo, "Dydaktyka Informatyki" 2024, t. 19, DOI: 10.15584/di.2024.19.4, s. 39-51, 20 punktów.
- Czerski W.M., Zbroszczyk D., Ziębakowska-Cecot K.: Polska adaptacja i walidacja Smartphone Orientation Scale (SOS), "Journal of Modern Science" 2024, t. 58, nr 4, DOI: 10.13166/jms/192286, s. 264-285, 100 punktów.
2023 rok:
- Czerski W.M.: ChatGPT - potrzebne narzędzie czy przekleństwo naszych czasów?, "Dydaktyka Informatyki" 2023, t. 18, DOI: 10.15584/di.2023.18.4, s. 55-63, 20 punktów.
- Lewicka-Zelent A., Czerski W.M.: Validation and Psychometric Properties of the Polish Version of the Fear of COVID-19 Scale Among Adolescents, "Journal of Modern Science" 2023, t. 51, nr 2, DOI: 10.13166/jms/167442 , s. 23-42, 140 punktów.
2022 rok:
- Czerski W.M.: Piętno technologii - nomofobia i FoMO jako przykłady lęków współczesnej młodzieży, "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja" 2022, nr 2(22), DOI: 10.14746/kse.2022.22.06, s. 133-144, 40 punktów.
- Czerski W.M.: Uzależnienie od Facebooka jednym z kosztów kształcenia zdalnego [w:] Społeczeństwo informacyjne w sytuacji kryzysowej - wyzwania edukacyjne i psychospołeczne, A. Zamkowska, K. Ziębakowska-Cecot (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, Radom 2022, s. 125-133, 20 punktów.
- Czerski W.M.: Cyberprzestępczość wśród nieletnich – charakterystyka zjawiska, jego skala i przeciwdziałanie, "Dydaktyka informatyki" 2022, t. 17, DOI: 10.15584/di.2022.17.2, s. 11-18, 5 punktów.
- Lewicka-Zelent A., Czerski W.M.: Wybrane uwarunkowania gotowości do zmiany u osadzonych objętych w przeszłości SDE, "Probacja" 2022, nr 3, DOI: 10.5604/01.3001.0015.9671, s. 149-170, 100 punktów.
- Lewicka-Zelent A., Czerski W.M.: Selected determinants of young adults’ life satisfaction in Poland during a pandemic, "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" 2022, t. 41, nr 2, DOI: 10.17951/lrp.2022.41.2.73-85, s. 73-85, 70 punktów.
- Czerski W.M.: Filter bubbles jako narzędzie dezinformacji i manipulacji, "Humanities and Cultural Studies" 2022, t. 3, nr 2, DOI: 10.55225/hcs.393, s. 27-36, 5 punktów.
2021 rok:
- Czerski W.M.: The Polish adaptation and validation of the Nomophobia Questionnaire (NMP-Q) / Polska adaptacja i walidacja Nomophobia Questionnaire (NMP-Q), "Alcoholism and Drug Addiction/Alkoholizm i Narkomania" 2021, t. 34, nr 3, DOI: 10.5114/ain.2021.111787, s. 153-176, 40 punktów.
- Czerski W.M.: Strony internetowe wspierające interaktywną edukację wczesnoszkolną - wybrane rozwiązania, "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" 2021, t. 40, z. 3, DOI: 10.17951/lrp.2021.40.3.89-102, s. 89-102, 70 punktów.
- Chodkowska M., Kazanowski Z., Czerski W.: Diagnoza lęku w kontaktach z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, "Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej" 2021, nr 41, s. 100-115, 40 punktów.
- Czerski W.M.: Test CRAAP - przykład narzędzia do walki z dezinformacją, "Dydaktyka informatyki" 2021, t. 16, DOI: 10.15584/di.2021.16.6, s. 48-57, 5 punktów.
- Czerski W.M.: Syndrom FoMO w świetle polskiej i zagranicznej literatury [w:] Nowe media i informatyzacja a poznawcze i społeczne funkcjonowanie jednostek i grup społecznych, K. Kuszak, J. Mizera (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mackiewicza w Poznaniu, Poznań 2021, s. 96-106, 20 punktów.
- Czerski W.M.: Zachowania zdrowotne a intensywność użytkowania Facebooka wśród studentów / Health behaviours and the intensity of Facebook usage among students, "Rozprawy Społeczne/Social Dissertations" 2021, t. 15, nr 1, DOI: 10.29316/rs/135097, s. 30-47, 20 punktów.
2020 rok:
- Czerski W.M.: Przeciążenie informacyjne wyzwaniem dla edukacji doby cyfrowej, "Przegląd pedagogiczny" 2020, nr 2, DOI: 10.34767/PP.2020.02.05, s. 74-84, 40 punktów.
- Czerski W.M.: Wykluczenie cyfrowe jednym z problemów edukacji doby cyfrowej / Digital exclusion one of the problems of digital education day, "Rozprawy Społeczne/Social Dissertations" 2020, t. 14, nr 3, DOI: 10.29316/rs/127216, s. 63-75, 20 punktów.
- Czerski W.: Nowoczesny nauczyciel akademicki w dobie COVID-19, "Dydaktyka informatyki" 2020, t. 15, DOI: 10.15584/di.2020.15.7, s. 104-119, 5 punktów.
- Czerski W.M.: Media nie są złe!, "Refleksje. Zachodniopomorski Dwumiesięcznik Oświatowy" 2020, nr 3, s. 42-46.
- Czerski W.M.: Intensywność użytkowania Facebooka a kompetencje społeczne i rozumienie emocji wśród młodych dorosłych / Intensive use of Facebook and social competences and understanding of emotions among young adults, "Rozprawy Społeczne/Social Dissertations" 2020, t. 14, nr 1, DOI: 10.29316/rs/11924, s. 26-42, 20 punktów.
2019 rok:
- Czerski W.: Manipulacja informacją jednym z kluczowych problemów współczesnego świata mediów, "Dydaktyka informatyki" 2019, t. 14, DOI:10.15584/di.2019.14.5, s. 55-65, 5 punktów.
- Czerski W.M.: Cyfrowe kompetencje nauczycieli, "Refleksje. Zachodniopomorski Dwumiesięcznik Oświatowy" 2019, nr 6, s. 64-67.
- Czerski W.M.: Zjawisko uzależnienia od smartfonu dzieci i młodzieży w świetle wybranej literatury, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2019, nr 2/28, DOI: 10.15584/eti.2019.2.38, s. 257-263, 5 punktów.
2018 rok:
- Czerski W.: Wybrane zagrożenia współczesnego społeczeństwa informacyjnego, "Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla bezpieczeństwa" 2018, nr 4(41), s. 95-103, 9 punktów.
- Czerski W., Duda M.: Kompetencje informacyjne bezrobotnych Lubelszczyzny - badania pilotażowe, "Szkoła - Zawód - Praca" 2018, nr 16, s. 151-162, 6 punktów.
- Duda M., Czerski W.: Przewlekłe zmęczenie a poczucie koherencji osób bezrobotnych, "Ruch Pedagogiczny" 2018, nr 3, s. 85-94, 10 punktów.
- Duda M., Czerski W.: Nowe uzależnienia XXI wieku jako problem zdrowotny [w:] Wybrane problemy i zagrożenia bezpieczeństwa człowieka, D. Zbroszczyk (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, Radom 2018, s. 9-29, 5 punktów.
- Czerski W.: Nomofobia - szczególnie groźna odmiana uzależnienia od telefonu komórkowego, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2018, t. 9, nr 3, DOI: 10.15584/eti.2018.8.30, s. 212-217, 9 punktów.
- Czerski W.: Nowe sposoby nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej, "Dydaktyka informatyki" 2018, t. 13, DOI: 10.15584/di.2018.13.16, s. 129-134, 7 punktów.
2017 rok:
- Czerski W., Gonciarz E.: Ryzyko uzależnienia studentów od mediów społecznościowych na przykładzie Facebooka, "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" 2017, t. 36, z. 4, DOI: 10.17951/lrp.2017.36.4.133, s. 133-152, 10 punktów.
- Czerski W.: Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli, "Dydaktyka informatyki" 2017, t. 12, DOI: 10.15584/di.2017.12.21, s. 180-186, 7 punktów.
- Czerski W.: Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko, Wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji, "Dydaktyka informatyki" 2017, t. 12, DOI: 10.15584/di.2017.12.30, s. 253-257, 7 punktów.
- Czerski W.: Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2017, 25 punktów.
- Czerski W.: Narzędzia informatyczne wspomagające pracę nowoczesnego naukowca, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2017, t. 8, nr 1, DOI: 10.15584/eti.2017.1.27, s. 199-204, 9 punktów.
2016 rok:
- Wawer R., Popko A., Czerski W.: Eyetrackingowa diagnoza modelu percepcji zmysłowej na przykładzie badania kolizji drogowych, "Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla bezpieczeństwa" 2016, nr 2(31), s. 291-321, 9 punktów.
- Czerski W.: Wiedza doradców metodycznych na temat tablic interaktywnych, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2016, t. 7, nr 3, DOI: 10.15584/eti.2016.3.35, s. 233-238, 9 punktów.
Obrona rozprawy doktorskiej pt.: Poziom gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (promotor prof. zw. dr hab. Waldemar Furmanek) - 2016 rok
Dorobek naukowy przed obroną rozprawy doktorskiej:
2015 rok:
- Czerski W., Wawer R. (red.): Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015.
- Czerski W., Gonciarz E.: Komputerowa diagnoza logopedyczna [w:] Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych, W. Czerski, R. Wawer (red.), Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015, s. 91-101, 4 punkty.
- Czerski W., Wawer R.: Edukacyjne zastosowanie drukarek 3D, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2015, t. 6, nr 2, s. 105-111, 6 punktów.
2014 rok:
- Czerski W.: Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2014, t. 5, nr 2, s. 82-87, 6 punktów.
- Czerski W., Wawer R.: "Cyfrowa szkoła" - szansa, czy zagrożenie dla edukacji?, "Dydaktyka informatyki" 2014, t. 9, s. 104-113, 2 punkty.
- Wawer R., Czerski W.: Związki technologii informacyjnych z neuroestetyką. Weryfikacja eyetrackingowa nieistniejących obrazów - przygotowanie badań, "Dydaktyka informatyki" 2014, t. 9, s. 222-234, 2 punkty.
2013 rok:
- Czerski W.: Multibook a tradycyjna książka w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2013, t. 4, nr 2, s. 196-202, 5 punktów.
2012 rok:
- Czerski W.: Znajomość nowoczesnych multimedialnych środków dydaktycznych przez studentów kierunków nauczycielskich, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2012, t. 3, nr 2, s. 134-141, 5 punktów.
- Czerski W.: Interaktywne rozwiązania technologiczne dla nowoczesnej edukacji [w:] Informatyka w dobie XXI wieku. Technologie komputerowe w rozwoju nauki, techniki i edukacji, A. Jastriebow, M. Raczyńska, B. Kuźmińska-Sołśnia (red.), Politechnika Radomska, Radom 2012, s. 199-210, 3 punkty.
2011 rok:
- Czerski W., Wawer R.: Informatyczne przygotowanie pedagogów szkolnych - wyniki badań własnych, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2011, t. 2, nr 1, s. 277-283, 5 punktów.
- Wawer R., Czerski W.: Wykorzystanie eyetrackingu do analizy edukacyjnego portalu internetowego - wyniki badań własnych [w:] Informatyka w dobie XXI wieku. Nauka, technika, edukacja a nowoczesne technologie informatyczne, A. Jastriebow, M. Raczyńska (red.), Politechnika Radomska, Radom 2011, s. 340-350, 3 punkty.
- Wawer R., Czerski W.: Eyetrackingowa analiza kompozycji stron WWW - wyniki badań własnych [w:] Wiedza i Komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elektroniczna, M. Pańkowska (red.), Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2011, s. 464-477, 3 punkty.
2010 rok:
- Wawer R., Wawer M., Czerski W.: Analiza wyników badań własnych pomiaru siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikatach wizualnych [w:] Człowiek - Media - Edukacja, J. Morbitzer (red.), Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków 2010, s. 316-322, 3 punkty.
- Wawer R., Wawer. M, Czerski W.: Pomiar siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikacie wizualnym - przygotowanie badań [w:] Człowiek - Media - Edukacja, J. Morbitzer (red.), Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków 2010, s. 309-315, 3 punkty.
- Czerski W.: Analiza wybranych dzienników elektronicznych, a wymogi pracowników szkół, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2010, t. 1, nr 2, s. 116-122, 5 punktów.
- Czerski W., Wawer R.: Elektroniczny dziennik - innowacyjna metoda kontroli osiągnięć uczniów [w:] Education and technology (XXIII DIDMATTECH), H. Bednarczyk, E. Sałata (red.), Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Politechnika Radomska, Radom 2010, s. 265-271, 3 punkty.
2009 rok:
- Czerski W.: Netbook'i przyszłością dla szkolnych pracowni w szkole podstawowej XXI wieku [w:] Edukacja - Technika - Informatyka. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji informatycznej i informacyjnej, W. Lib, W. Walat (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009, s. 82-86, 3 punkty.
- Wawer R., Czerski W.: Podniesienie skuteczności kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych [w:] Informatyka w dobie XXI wieku. Technologie informatyczne w nauce, technice i edukacji, A. Jastriebow (red.), Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Politechnika Radomska, Radom 2009, s. 225-228, 3 punkty.
- Czerski W., Wawer R.: Badania eyetrackingowe - historia i teraźniejszość [w:] Informatyka w dobie XXI wieku. Technologie informatyczne w nauce, technice i edukacji, A. Jastriebow (red.), Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Politechnika Radomska, Radom 2009, s. 129-132, 3 punkty.
2008 rok:
- Czerski W.: Umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej przez nauczycieli kształcenia zintegrowanego [w:] Technika - Informatyka - Edukacja. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji informatycznej, W. Walat (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008, s. 177-182, 3 punkty.
- Bałażak M., Czerski W.: Społeczeństwo informacyjne - społeczeństwem sukcesu [w:] Edukacja dla bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo regionalne. Wyzwania edukacyjne, D. Czajkowska-Ziobrowska, A. Zdunik (red.), Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa, Poznań 2008, s. 286-289, 3 punkty.
2007 rok:
- Czerski W.: Synteza i analiza komputerowego systemu elektronicznej rejestracji kandydatów na studia [w:] Informatyka w dobie XXI wieku. Zastosowanie nowych technologii informatycznych, A. Jastriebow (red.), Politechnika Radomska, Radom 2007, s. 135-140, 3 punkty.